Wat is ROMI?

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Menno Bouma 6 maanden, 1 week geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #2054

    Menno Bouma
    Bijdrager
    Punten: 4,280

    Cashflow is bij marketing erg belangrijk. Wat je wilt is eigenlijk een stabiel en groeiend rendement. Je wilt dat marketing zich in een veelvoud terug betaalt zodat je een deel kunt gebruiken om te herinvesteren in marketing. Stel je gebruikt 5% van je omzet voor marketing. Doordat je bereik steeds verder toeneemt, omdat het marketing percentage gelijk blijft en de omzet hoger wordt, ontstaat er een olievlek effect. Met het zelfde budget bereik je meer mensen. Dit komt omdat je Facebook volgers aantal groeit, je mailinglijst groter wordt, etc. terwijl de investering in marketing niet naar verhouding meegroeit.

    Dit olievlek effect bereik je met een positieve ROMI. De Return On Marketing Investment. Als je merkt dan voor iedere euro er vijf terug komen dan heb je een ROMI van 5. Een gezond bedrijf heeft een ROMI van 5 tot 10 of hoger. Dit vanwege de bedrijfskosten en inkoop. Met een ROMI van 5 of hoger heb je ruimte om bijvoorbeeld 1/5 deel opnieuw te investeren.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.