Voorbeelden van opgeslagen doelgroepen

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #2013
    Menno Bouma
    Participant

    Met doelgroepstatistieken kun je een doelgroep benaderen die past bij het ideale profiel van jouw klant. Het is belangrijk om vooraf een persona te maken, een omschrijving van je favoriete doelgroep. Een aantal voorbeelden:

    – Nederland, Nederlands, Man-Vrouw, 18-21 jaar, Paginabeheerder, Interesse in auto’s, gadgets, Esquire magazine,
    – Belgie, Vlaams, Man, 35-44 jaar, interesse in BMW, Mercedes, iPhone, Apple
    – Duitsland, Duits, Vrouw, 44-55 jaar, interesse in magazine voor deze generatie, Volkswagen, bekend tv figuur, etc.

    Soms kan het zijn dat je doelgroep eigenlijk het kind van je ideale klant is. Bijvoorbeeld een moeder die haar kind de nieuwe hypotheek laat regelen. Het kind die een nieuw telefoon abonnement aanschaft, etc. Houd er daarom rekening mee dat je doelgroep niet altijd de persoon hoeft te zijn die je daadwerkelijk nodig hebt voor het doen van een aanvraag.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.