Hoe kan ik definieren of ik gelukkig ben?

My Account Forums LeadStart 0. De basis Geluk Hoe kan ik definieren of ik gelukkig ben?

Tagged: 

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Menno Bouma
    Participant

Gelukkig zijn heeft voor iedereen een eigen invulling. Zo kun je jezelf al een hele tijd gelukkig voelen, maar kan je plots in een ongelukkig periode vallen door bijvoorbeeld het overlijden van een dierbare of iets wat je zelf meemaakt. Ieder mens maakt gelukkige en ongelukkige periodes mee in zijn of haar leven. Ik denk dat je ongeveer voor 75% zelf invloed hebt op je geluk en dat de andere 25% door het universum bepaald wordt.

Door jezelf eenvoudige vragen te stellen kun je die 75% score zo hoog mogelijk krijgen en je daardoor steeds gelukkiger voelen.

– eet je iedere dag goed en met regelmatige tijdstippen?
    – drink je iedere dag 1,5 tot 2 liter?
    – voel je dagelijks stress over geld, familie of iets anders?
    – wanneer heb je voor het laatst je opa of oma gezien?
    – zit je alleen maar te Whatsappen of drink je ook wel eens een drankje met je maatje?
    – zou je de liefde van je leven willen ontmoeten?
    – heb je moeite om je hypotheek of huur te betalen?
    – heb je het gevoel iedere dag iets nieuws te leren over je hobby, werk of passie?
    – krijg of geef je wel eens een compliment?
    – heb je een baan die genoeg oplevert om rond te komen?
    – wanneer heb je voor het laatst flink gelachen?
    – verdien je geld op dit moment?
    – heb je last van een ziekte of aandoening? Kun je hier iets aan doen?

Wat ik geleerd heb is om de bal zoveel mogelijk bij mezelf neer te leggen. Je kunt zelf werk zoeken als je geldstress hebt. Je kunt zelf gaan daten als je een geliefde zoekt. Je kan zelf een boek lezen of een guru volgen als je meer wilt leren.

Ik geloof in de kracht van het universum. Als je iets doet, komt er iets terug. Als je niets doet, komt er niets terug. Doe je iets goeds, dan komt er vroeg of laat iets goeds terug. Doe je kwaad dan krijg je de wereld tegen je.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.